خرید قارچ گانودرما

انواع قارچ گانودرما

گونه های قارچ گانودرما

گانودرما نوعی قارچ پلیپور است که شامل حدود 80 گونه است . به دلیل تنوع ژنتیکی و استفاده در داروهای سنتی آسیایی ،گونه های گانودرما یک تیره با ارزش اقتصادی هستند.

تیره گانودرما از نوع ساقه ای یا بدون ساقه هستند. بدن میوه ها به طور معمول به صورت فن مانند در تنه درختان زنده یا مرده رشد می کنند. آنها دارای هاگهای دو جداره و بریده با لایه های داخلی تزئین شده زرد تا قهوه ای هستند.کارستن در سال 1881 این نوع را نامگذاری کرد. تا همین اواخر ، این نوع به دو قسمت تقسیم می شد: گانودرما ، با یک سطح کلاه براق (مانند گانودرمای لوسیدوم) ، و الفوینگیا ، با یک سطح کلاهک مبهم (مانند گانودرمای آپلاناتوم). پژوهش های جدید به روشن شدن درک ما از روابط بین گونه های گانودرما کمک کرده است. اکنون ممکن است این نوع به شش گروه مونوفیلتی تقسیم شود:

 

 

 

 

 

 

1- کلوسوس

گانودرما کلوسوس یک نوع قارچ براکت و قارچ بازیدیومیست است که سوابق آن مربوط به آمریکای مرکزی و جنوبی و آفریقای استوایی است.

 

 

 

 

 

 

2- آپلاناتوم

 

گانودرما آپلاناتوم یک قارچ براکت با پراکندگی جهانی است.این قارچ به صورت میسلیوم در داخل چوب درختان زنده و مرده رشد می کند. هاگدانی که تشکیل می دهد دارای 3-30 سانتی متر عرض ، 5-50 سانتی متر طول و 1-10 سانتی متر ضخامت  ، سخت مانند چرم ، بافت چوبی و غیر قابل خوردن است. در ابتدای تولد سفید هستند اما خیلی زود قرمز-قهوه ای تیره می شوند. هاگ های قهوه ای از منافذ موجود در قسمت زیرین بدن باردهنده آزاد می شوند. عمق لوله ها 4-12 میلی متر است و در منافذی که گرد هستند با 4-6 در میلی متر خاتمه می یابد. بدن های باردهنده چند ساله هستند و ممکن است چندین سال باقی بمانند ، اندازه آنها افزایش یافته و با رشد لایه های جدیدی از منافذ تشکیل شود.

گانودرما آپلاناتوم یک محصول کشاورزی دارویی است که به عنوان تقویت کننده طعم در غذاهای آسیایی استفاده می شود. این گونه به شکل خام قابل هضم نیست

، اما به دلیل طعم غنی قارچ ، برای پخت و پز استفاده می شود. مخلوط شدن با فیلتراسیون یا پرس سرد در آب ، یک روش معمول برای ایجاد نوشیدنی های گانودرما است. سوپ های گیاهی داغ ، یا تخمیر در اسید لیمو با پیاز یک استفاده معمول برای پخت و پز با برش ها

ی گانودرمای آپلاناتوم به عنوان یک تقویت کننده طعم در غذاهای تخمیر شده است. گانودرمای آپلاناتوم در چین به عنوان shu-she-ling-zhi)) شناخته می شود. جایی که مدتهاست در داروهای سنتی استفاده می شو

 

د. مطالعات نشان داده است که گانودرمای آپلاناتوم دارای ترکیباتی با قدرت ضد تومور ، ضد باکتری و با خواص ضد فیبروتیک است.

 

 

 

 

 

 

 

3- تسوگا

تسوگا یک قارچ پلیپور تخت از تیره گانودرما است. بر خلاف گانودرما لوسیدوم ، که شباهت زیادی به آن دارد ، گانودرما تسوگا تمایل به رشد روی درختان مخروطی دارد.گفته می شود گانودرمای تسوگا مانند گانودرمای لوسیدوم، دارای خواص دارویی از جمله استفاده برای پانسمان زخم پوستی است. گانودرما تسوگا مانند گانودرما لوسیدوم به دلیل ماهیت چوبی جامد، غیر سمی است اما به طور کلی غیرقابل خوردن در نظر گرفته می شود. با این حال ، چای ها و عصاره های ساخته شده از بدن بارده آن اجازه استفاده دارویی از ترکیبات موجود در آن را می دهد. استخراج آب گرم یا چای می تواند برای استخراج پلی ساکاریدها بسیار موثر باشد.مطالعات روی موش ها چندین مزیت دارویی بالقوه از جمله فعالیت ضد توموری از طریق برخی از پلی ساکاریدهای فعال موجود در گا

نودرمای تسوگا را نشان می دهد. همچنین نشان داده شده است که گانودرمای تسوگا به طور قابل توجهی باعث بهبود زخم در موش می شود .

4- لوسیدومگانودرمای لوسیدوم یک داروی طبیعی است که به طور گسترده توسط پزشکان آسیایی و طبیعت گردان برای اثرات حمایتی آن بر سیستم ایمنی استفاده و توصیه می شود. تحقیقات آزمایشگاهی و تعدادی از آزمایشات بالینی نشان داده است که گونه لوسیدوم دارای خواص ضد سرطانی و تعدیل کننده سیستم ایمنی است. محبوبیت مصرف گونه لوسیدوم به عنوان داروی جایگزین در بیماران سرطانی در حال افزایش است. هیچ سمیت عمده ای در طول مطالعات مشاهده نشد. اگرچه گزارشات کمی در مورد اثر مضر گانودرمای لوسیدوم وجود داشت ، اما استفاده از عصاره آن باید عاقلانه باشد ، خصوصاً پس از بررسی دقیق سود و ترجیح بیمار.هر ساله تعداد فزاینده ای از بیماران مبتلا به سرطان تشخیص داده می شود. برخی از بدخیمی ها عامل اصلی مر

گ در برخی از جمعیت ها بوده است. افرادی که مبتلا به سرطان تشخیص داده شده اند می خواهند برای مقابله با بیماری ، مدیریت علائم آن و کنار آمدن با عوارض جانبی رادیو / شیمی درمانی همه تلاش خود را انجام دهند. بسیاری از آنها به طب مکمل و جایگزین روی می آورند. عصاره گانودرمای لوسیدوم دارویی است که به طور گسترده توسط پزشکان طب سنتی چینی در این زمینه استفاده شده است. معمولاً به عنوان مکمل پشتیبانی سیستم ایمنی در درمان سرطان توصیه می شود. آخرین تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایشات بالینی گانادرمای لوسیدوم نتایج امیدوار کننده ای از فعالیت ضد توموری آن نشان داده است.

5- مریدیتیای گانودرمای مریدیتیای گونه ای از قارچ است که در جنوب شرقی ایالات متحده از شرق تگزاس تا جورجیا یافت می شود. این قارچ باعث پوسیدگی سفید و پوسیدگی لب به لب در کاج های زنده می شود.

 6-گانودرما رزیناسئوم گانودرمای رزیناسئوم اثرات دارویی زیادی دارد. به عنوان مثال عملکرد ریه ، کلیه ، طحال و معده را بهبود می بخشد. با این حال ، مطالعات کمی در مورد آن انجام شده است و مطالعه ی دیگری نشان داد که گانودرما رزیناسیم از اروپا و نمونه آمریکای شمالی به اشتباه گانودرمای لوسیدوم برچسب گذاری شده است.

 

برای خرید قارچ گانودرما کلیک کنید.

فروشگاه اینترنتی قارچ سل با داشتن قارچ گانودرما اصل و با کیفیت و نمایندگی در شهرهای سراسر ایران اماده عرضه قارچ گانودرما به صورت خرد و عمده را دارا است.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *