تاثیر گذار ترین روش مصرف قارچ گانودرما

تاثیر گذار ترین روش مصرف گانودرما

قارچ های ارگانیک نیز مانند تمام محصولات ارگانیک بدون دخالت بشر و به صورت طبیعی در طبیعت می رویندقارچ گانودرما لوسیدوم نیز یکی از این محصولات ارگانیک طبیعت است. این قارچ ها اغلب در جنگلهای انبوه روی بدنه ی پوسیده ی درختان تنومند بلوط و یا پای درختان مانند راش رشد می کنند و در حال حاضر نیز به علت اینکه این قارچ طرفداران بسیاری پیدا کرده است برخی از کشاورزان به تولید گلخانه ای این قارچ مفید روی آورده اند.

کاشفان این قارچ‌ معجزه گر اهالی شرق کره خاکی یعنی آسیایی ها بودند مردمان چین و ژاپن از صدها بلکه هزاران سال قبل این قارچ را می شناختند و از آن به عنوان یک غذای لذیذ با خواص درمانی بالا استفاده می کردند . بعد از معرفی این قارچ درمانگر به جهان دانشمندان زیادی دست به کار شدند و تحقیقات جامعی در مورد مواد تشکیل دهنده ی قارچ گانودرما و خواص هر کدام از این مواد انجام دادند و به نتایج جالبی رسیدند به گفته ی دانشمندان قارچ گانودرما اصل تاثیرات شگفت انگیزی بر بهبود و سلامت بسیاری از بیماری ها دارد.

خواص قارچ گانودرما

قارچ خوراکی و دارویی گانودرما لوسیدوم یک منبع غنی از ویتامین های متعدد و مواد معدنی است. این قارچ خوشمزه همچنین مواد شیمایی زیست فعالی دارد که تاثیر مستقیم بر روی سلامت برن انسان دارند.
می توان گفت گانودرما مثل یک آمپول نروبیوم طبیعی است که تمام ویتامین های خانواده B را دارد اما حتی از این آمپول تقویتی نیز موثر تر است زیرا ویتامین های A، B، C، D2، D3 را نیز در خود جای داده است به همین جهت در جلوگیری از بیماری های وخیم مثل سرطان می توان از آن استفاده کرد.
در واقع این قارچ با داشتن این همه ویتامین ، مواد معدنی و مواد شیمیایی زیست فعال نقش مهمی در دفع سموم و رادیکال های آزاد وارد شده به بدن دارد.
مواد معدنی موجود در قارچ گانودرما پرورشی یا طبیعی که شامل : آهن، منیزیم، فسفر، آهن و … هستند از ابتلا به بیماری هایی که منشا عصبی دارند کمک می کنند و در درمان بیماری هایی مثل ام اس ، پارکینسون ، آلزایمر و … نقش بهبود دهنده و انکار ناپذیری دارند.
پلی ساکارید، بتاگلوکان و دی گلوکان های موجود در این قارچ که از عناصر زیست فعال هستند که درمان بسیار موثر و سریع بر بیماری های صعب‌العلاج مانند سرطان دارند. ترکیبات بیواکتیو مانند: تری ترپنوئید ها ، تانن ها ، پروتئین ها و اسید های آمینه ضروری و غیر ضروری از دیگر مواد موجود در قارچ گانودرما است که آنها در درمان بیماری های خاص کاربرد دارند.

مطلب نیز به دردتان می خورد:

تاثیر قارچ گانودرما بر درمان سرطان

بهترین مدل مصرف قارچ گانودرما
در این بخش روش های مختلف مصرف این قارچ را بر اساس زاعقه های متفاوت ذکر خواهیم کرد و هر شخصی می تواند بر اساس سلیقه ی غذایی خود یک روش را انتخاب کرده و از این قارچ پر خاصیت برای بهبودی بیماری و یا جلوگیری از بیماری استفاده کند.
در ابتدای امر بهتر است این نکته را گوش زد کنیم که قارچ گانودرما را نمی‌توان به صورت تازه ، آسیاب نشده یا برای سالاد و پخت و پز استفاده کرد، زیرا این قارچ بافت بسیار سختی دارد پس خام خوری و یا ریختن آن در غذا ممکن نیست همچنین به علت طعم بسیار تلخی که دارد ترکیب آن با مواد غذایی دیگر باعث بد طعم شدن مواد شده و استفاده از آن را با چالش مواجه می کند. این قارچ به هیچ وجه نباید خام مصرف شود پودر قارچ گانودرما باید حرارت ببیند و پخته شود پس اگر با تغییر طعم غذایی خود مشکل زیادی ندارید می توانید آن را به طور مثال به غذایی مثل سوپ اضافه کنید.

ترکیب قهوه و گانودرما
بهترین روش مصرف قارچ گانودرما لوسیدوم ترکیب پودر آن با قهوه است . در واقع ترکیب این دو پودر گیاهی با یکدیگر یک ترکیب شناخته شده در جهان است طعم و بوی بی نظیر قهوه از طعم ناخوشایند گانودرما می کاهد و علاوه بر آن نقش بسزایی در نشاط بخشیدن به افرادی دارد که در طول روز نیاز به انرژی زیادی دارند.

عصاره گیری قارچ گانودرما
این روش مختص کسانی است که زمان کافی برای دم کردن و آماده کردن قارچ گانودرما ندارند برای آماده کردن عصاره ی گانودرما باید ۴ لیتر آب را با ۵۰ گرم قارچ گانودرما مخلوط کنید و اجازه دهید روی شعله حرارت ببیند تا حجم آب به نیم لیتر برسد بعد از آماده و سرد شدن نیز این عصاره را باید در یخچال نگهداری کنید. بعد از آماده ‌کردن عصاره روزانه بین ۵ تا ۱۵ میلی لیتر از آن را مصرف کنید (یک قاشق غذا خوری حدوداً ۵ میلی لیتر است) موثر ترین روش مصرف این عصاره استفاده از دو قاشق یکی صبح و یکی شب است.

دمنوش قارچ گانودرما لوسیدوم
اگر به دنبال جذب تمام عناصر و ویتامین های این قارچ هستید بهتر است کمی وقت بگذارید و از پودر این قارچ دمنوش گانودرما را آماده کنید.
برای تهیه ی دمنوش گانودرما باید روزانه بین ۱ تا ۳ گرم از این پودر را در آب جوشیده ریخته و مانند چای بگذارید دم بکشد.
لازم به ذکر است برای شروع حتما از یک گرم پودر قارچ گانودرما استفاده کنید و آن را دو دفعه در روز قبل از دو وعده ی غذایی برای جذب بالاتر میل نمائید، بعد از ۲۰ روز می توانید با ۲ گرم پودر دمنوش خود را آماده کنید و بعد از گذشت ۴۰ روز یا حدوداً یک ماه مجاز به استفاده از ۳ گرم پودر این قارچ هستید.
برای بهتر کردن طعم این دمنوش نیز می توانید زمان آماده کردن به آن حل، دارچین ، پودر زنجبیل و … اضافه کنید که هم طعم مطبوعی به دمنوش تان بدهد و هم طبع سرد این قارچ را متعادل کند.

بهترین زمان استفاده از گانودرما

همانطور که گفتیم این قارچ را می توانید به روش های مختلف طبق سلیقه و یا وقت کافی که دارید آماده کنید اما توصیه می کنیم آن را در زمان هایی که جذب بالاتری دارد و تاثیر خوبی روی جسم شما می گذارد مصرف کنید این قارچ یک آرام بخش طبیعی است پس اگر مشکل معده ندارید بهتر از یک وعده ناشتا قبل از صبحانه و یک وعده هنگام غروب از فرآورده ی این قارچ میل بفرمائید.
خوردن صبح هنگام، آرامش و دوری از استرس در انجام فعالیت های روزانه را برایتان به ارمغان می آورد و نوشیدن این معجون هنگام غروب باعث می شود که زمان خواب به دور از استرس و آرام بخوابید.

نتیجه
قبل از شروع مصرف قارچ گانودرما آن را تست کنید گاهی این قارچ برای بعضی از افراد حساسیت زا است. اما اگر مشکلی با آن نداشتید حتما مصرف این قارچ را در برنامه ی غذایی خود جای دهید و از معجزات آن بر سلامتی خود بهره ببرید.

فروش قارچ گانودرما با بهترین کیفیت در قارچ سل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *