خواص قارچ گانودرما از نظر طب سنتی

خواص قارچ گانودرما از نظر طب سنتی

شاید بتوان گفت تمام علوم پزشکی که امروزه وجود دارند ریشه و شاکله ی اصلی خود را از طب سنتی گرفته اند در واقع یکی از قدیمی ترین شکل های پزشکی در دنیا طب سنتی است که ایرانیان در آن تبحر خاصی دارند و سالیان سال است که با گیاهان دارویی متعدد آشنا هستند .
در واقع طب سنتی در مشرق زمین از اصیل ترین مکاتب پزشکی جهان است و در ایران طب سنتی با مزاج شناسی و اختلاط اربعه شروع شده است .نکته ی مهم در طب سنتی همان سخن معروف پیشگیری بهتر از درمان است در اصل اطبا در طب سنتی می کوشند از ابتلای فرد به بیماری جلوگیری کنند اما در صورت بیماری نیز طب سنتی چاره ساز است. متخصصان طب سنتی برای پیشگیری و یا درمان بیماری از گیاهان دارویی استفاده می کنند و فرد را از خوردن برخی از مواد غذایی منع کرده و به خوردن برخی مواد تاکید می کنند این دستور غذایی با توجه به مزاج شناسی انجام می شود و در فصل های مختلف سال نیز متفاوت است.

گیاه دارویی قارچ گانودرما لوسیدوم

جنگل های بلوط مناطق شرق آسیا مکان مناسبی برای رشد قارچ گانودرما لوسیدوم است این گیاه به روی تنه ی درختان فرسوده و مرده ی ، راش، بلوط ، افرا و … می روید . قارچ گانودرما با داشتن برگ هایی پهن و رنگ قهوه ای قرمز خود به خاطر همین مدل رشد به برای درمان و پیشگیری از بسیاری از بیماری ها مفید است از همین رو به عنوان پادشاه گیاهان دارویی معروف است . این قارچ پر خاصیت را امروزه به صورت گلخانه نیز پرورش می دهند که باعث فراوانی بیشتر این قارچ شده و خرید قارچ گانودرما را راحت تر کرده است.

قارچ گانودرما پرورشی

 

قارچ گانودرما از نظر طب سنتی

گانودرما لوسیدوم در طب سنتی یکی از گیاهان دارویی برای جلوگیری و درمان بسیاری از بیماری ها بشمار می رود. این قارچ غنی از ویتامین های متعدد مانند A,C,D,E و ویتامین های گروه B و آنتی اکسیدان های فعال است که از نظر طب سنتی بدن ما برای مقابله با رادیکال های آزاد ، سموم موجود در هوای آلوده و تشعشعات مضر رها در محیط به مواد موجود در این قارچ نیازمند است. طب سنتی این گیاه را دارویی برای پیشگیری و مقابله با سرطان و انواع بیماری های مزمن و خطرناک می داند.
یکی دیگر از خواص گانودرما از نظر طب سنتی مواد معدنی موجود در این قارچ است ، عناصر معدنی حیاتی موجود در این قارچ ، پتاسیم، منیزیم، سلنیوم ، روی ، منگنز و … است که برای تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند، همچنین قارچ گانودرما لوسیدوم با داشتن آهن فراوان برای افرادی که از آنمی و یا انواع کم خونی رنج می‌برند یک داروی گیاهی موثر و مفید است. از خواص دیگر قارچ گانودرما اصل ترکیبات شیمیایی زیست فعال آن مانند تانن ها، پلی ساکارید ها ، تری ترپن ها و … است در نتیجه با قرار دادن این قارچ در جیره ی غذایی روزانه که نقش مهمی برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری های عصبی، اعم از ام اس، پارکینسون، آلزايمر و حتی میگرن دارد می توانید به راحتی به سلامت سیستم ایمنی و عصبی خود کمک کنید.
برای درمان میگرن این مطلب را مطالعه کنید:
تاثیر قارچ گانودرما بر میگرن

نوع مزاج قارچ گانودرما در طب سنتی

از نظر طب سنتی گانودرما مزاج سرد و تر دارد و مصرف آن برای افرادی که طبع گرم و خشکی دارند مفید است. افراد صفراوی نیز برای تحمل گرما به خصوص در فصل تابستان با مصرف این قارچ می توانند حرارت کبد خود را کاهش دهند و باعث خنک شدن جسم خود شوند .اما همانطور که پزشکان طب سنتی مصرف این قارچ برای افراد پرکار که در مناطق گرمسیر زندگی می کنند توصیه می کنند مصرف آن را برای افراد پشت میز نشین با سبک زندگی کم تحرک را مضر میدانند .

نوع مصرف قارچ گانودرما در طب سنتی

در طب سنتی به علت طبع سرد قارچ گانودرما توصیه می شود این قارچ را به همراه ادویه ها و افزودنی های گرم مانند نعناع، پونه ، آویشن و ‌… که مصلح این قارچ است و به طبع سرد آن تعادل می بخشد استفاده شود.
توجه داشته باشید پزشکان طب سنتی معتقدند هضم این قارچ مشکل است و مصرف آن برای افرادی که از ناراحتی معده رنج می برند ، بیماری های معده دارند و یا به تازه گی عمل جراحی معده داشته اند را مضر می دانند .
در طب سنتی همچنین مصرف گیاهان دارویی با توجه به فصل ها و ماه های سال تجویز می شوند. در این طب پزشکی هر فصل و ماه از سال مزاج خاص خود را دارد به طور مثال مصرف گیاهان دارویی با مزاج سرد باید در فصل ها و ماه های گرم سال مصرف شوند ، قارچ گانودرما نیز همان طور که گفتیم مزاج سرد و تر دارد در نتیجه باید در فصل های گرم سال ، به خصوص توسط افراد صفراوی به میزان توصیه شده مصرف شود. استفاده از قارچ گانودرما برای افراد بلغمی و سوداوی نیز تنها با تجویز پزشک و ترکیب آن با مصلح کننده ها که هم خاصیت آن را حفظ کنند و هم عارضه ای برای این افراد نداشته باشند امکان پذیر است. به طور کلی متخصصان طب سنتی معتقدند مصرف این قارچ به همراه گوشت گرم پرندگان، گوشت گوسفندی در خورش ها و یا دمنوش این قارچ به همراه مصلح کننده های گرم برای سلامتی روح و جسم بسیار مفید است.

در نتیجه

برای مصرف درست و به اندازه ی این قارچ برای پیشگیری یا درمان بیماری ها بهتر است حتما با یک متخصص طب سنتی و گیاهان دارویی مشورت کنید تا از خواص بی نظیر این قارچ بر بدن خود بهره ببرید . استفاده سر از خود این قارچ ممکن است منجر به ایجاد عوارضی برای برخی از افراد شود . پس قبل از گنجاندن این داروی گیاهی در رژیم غذایی خود نزد یک پزشک گیاهان دارویی بروید تا مزاج شما را شناسایی کنید و مقدار و روش مصرف این قارچ را برایتان تجویز کن.

برای خرید گانودرما اصل کلیک کنید.

نمایندگان فروش قارچ گانودرما در شهرستان ها:

قارچ گانودرما تهران

قارچ گانودرما قم

قارچ گانودرما شهرکرد

پیوست ها:

تاثیر گذار ترین روش مصرف قارچ گانودرما

پاکسازی بدن با قارچ گانودرما

افزایش طول عمر با مصرف قارچ گانودرما

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *