خواص ضد سرطانی قارچ دنبلان

خواص ضد سرطانی قارچ دنبلان یا ترافل

اگر به دنبال راه درمان برای بیماری های مانند سرطان هستید، و یا می خواهید جسم و روح سالمی داشته باشید .متخصصان طب سنتی قارچ ترافل را به شما پیشنهاد می دهند. قارچ دنبلان سیاه از جمله گیاهان دارویی ارزشمند و کمیاب در طب سنتی به شما می رود. این قارچ‌ با ارزش بالعکس قارچ های خوراکی دیگر زیر زمین رشد می کند. در واقع این قارچ توده ای که شبیه یک سیب زمینی کوچک است . که در فاصله ی ۳۰ سانتی از سطح خاک رشد می کند. بیشترین محل رویش این گیاهان دارویی نیز در پای درختان بلوط است . خاستگاه این نوع قارچ در ایران در مناطق کوهستانی البرز و زاگرس، استان فارس و آذربایجان، یا مناطقی در شمال خراسان است. که در پوشش گیاهی آنها درختان بلوط رشد می کند.

انواع قارچ دنبلان

بیشترین فراوانی قارچ های ترافل ، قارچ های سیاه و سفید آن هستند. که در ایران فقط قارچ دنبلان سیاه یافت می شود، و محل رویش قارچ دنبلان سفید ایتالیا است. قارچ ترافل طعم بسیار دلچسب و دلنشینی دارد. مردم شرق آسیا مانند چین ، ژاپن و اندونزیا از آن برای پخت غذاهای متنوع و یا به صورت خام و تازه خوری استفاده می کنند. این قارچ را می توان به صورت های مختلفی میل کرد. به طور مثال :علاوه بر خالی خوری این قارچ لذیذ از آن در پخت بسیاری از غذاهای چینی، ژاپنی و همین طور برخی از خوراک های ایرانی استفاده می کنند.

فروش قارچ گانودرما اصل(کلیک کنید)

نوع مصرف قارچ دنبلان

قارچ دنبلان سیاه را در ایران به صورت تازه، خشک شده ، پودر آسیاب شده و یا مکمل های غذایی مصرف می کنند. علاوه بر تمام موارد گفته شده، روغن قارچ دنبلان را نیز می گیرند. که به روغن ترافل معروف است. که خواص دارویی بیشماری دارد. قارچ ترافل به قدری محبوب است .که در رستوران های معتبر و شیک کشور های اروپایی از آن در منو های غذایی خود استفاده می کنند. یکی از کشور هایی که قارچ ترافل را با طعم های بی نظیری سرو می کنند فرانسه‌ است. همانطور که می دانید فرانسوی ها سابقه ی درخشانی در آشپزی دارند. به همین جهت خوشمزه ترین ترافل ها را در این کشور خواهید یافت.

مواد موجود در قارچ ترافل

فیبر، کربوهیدرات، پروتئین و اسید آمینه های ضروری ترکیبات اصلی موجود در قارچ های دنبلان هستند. وجود همین مواد این قارچ را به گیاه دارویی خاصی تبدیل کرده است. که مصرف این قارچ ارگانیک را برای درمان و پیشگیری از بیماری های زیادی توصیه می کنند. از طرفی با پژوهش هایی آزمایشگاهی که دانشمندان علوم تغذیه انجام داده اند، متوجه شدند که ویتامین ها و آنتی اکسیدان های متعددی در قارچ دنبلان کوهی یافت می شوند. که مختص به درمان و پیشگیری از سرطان ، بیماری های خاص و تومور ها هستند.

مواد ضد سرطانی قارچ دنبلان کوهی

یکی از علت های بروز سرطان افزایش سن است. که با وجود ترکیبات زیست فعال شیمیایی موجود در قارچ دنبلان کوهی می توان ،از عوارضی که با کهولت سن در بدن ایجاد می شود جلوگیری کرد. آنزیم سوپر اکسید دیسموتاز یکی از همین مواد است .که داروسازان و متخصصان علوم گیاهی از آن برای ساخت انواع کرم ها و ژل های جوان کننده یا ضد پیری استفاده می کنند.

عامل بعدی که علت بسیاری از بیماری ها مانند سرطان در بدن انسان می شود استرس است. پلی اکسید هیدروکسی گلیکوزید یکی از مواد مهم ضد استرس است. که پزشکان داروهایی که با این ماده ساخته می شوند ،را برای درمان و جلوگیری از بروز استرس تجویز می کنند. قارچ ترافل یکی از گیاهان دارویی موجود در جهان است .که این ماده ضد افسردگی را به صورت طبیعی در خود دارد ،و به راحتی با مصرف این قارچ می توان به اضطراب و استرس محیطی غلبه کرد.

قارچ دنبلان و درمان سرطان

در جهان امروز یکی از مهمترین و مرگبار ترین بیماری ها که سالانه افراد زیادی را به کام مرگ می کشاند، انواع سرطان است که تهدید جدی برای نسل بشر و حیات انسان می‌باشد. از این رو دانشمندان برای درمان این بیماری روش های مختلفی مانند شیمی درمانی، رادیوتراپی، جراحی و درمان های دیگر را به کار گرفته اند. که گاه موثر و گاه بی فایده هستند، و بهبودی بیمار حاصل نمی شود. از این رو پیشگیری از ابتلا به این بیماری اولویت بیشتری برای همه انسانها و بالاخص پزشکان دارد. به ‌همین دلیل متخصصان گیاهان دارویی مصرف داروهای مانند قارچ دنبلان را توصیه می کنند.

نقش قارچ دنبلان در درمان سرطان

مهمترین عامل برای جلوگیری از تمام بیماری ها بدن سالم و قوی است. قارچ ترافل با داشتن مقادیر بالای از آنتی اکسیدان ها در درون خود باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.  همین باعث کاهش ابتلای افراد به بیماری می شود. همچنین بیماران مبتلا به سرطان به علت شیمی درمانی و یا درمان های دیگر دچار ضعف شدید در سیستم ایمنی بدن خود می شوند .از همین رو می توانند با مصرف قارچ دنبلان که حاوی مقادیر بالای از فیبر، مواد معدنی مانند کلسیم، منيزيم، پتاسیم، آهن ، منگنز و… همچنین اسید آمینه ها ، پلی ساکارید ها و ویتامین هایی مانند A,D,E و تمام ویتامین های گروه B و غیره است. از ابتلا و بروز سرطان جلوگیری کرد. و افراد مبتلا نیز با گنجاندن این قارچ در رژیم غذایی روزانه ی خود می توانند، به تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک کنند.

در واقع آنتی اکسیدان های موجود در این قارچ باعث دفع رادیکال های آزاد شده و از ایجاد تومور جلوگیری می کند. در نتیجه مصرف این گیاه دارویی به علت خواص ضد سرطانی قارچ دنبلان یا ترافل در رژیم غذایی روزانه هم برای افراد مبتلا به سرطان و هم برای افراد سالم ضروری می باشد.

سخن پایانی

همانطور که می دانید گیاهان دارویی از دیر باز تا کنون بهترین مواد برای درمان بسیاری از بیماری ها شناخته شده اند. قارچ های دنبلان به علت ارگانیک بودن و رشد طبیعی در زیر زمین خواص دارویی فراوانی دارد. پس می توانید برای استفاده از خواص ضد سرطانی قارچ دنبلان، با خرید قارچ دنبلان و مصرف روزانه ی آن زندگی سالم تری داشته باشید. برای خرید قارچ دنبلان اصل با همکاران ما تماس بگیرید و یا به‌ صورت آنلاین از این سایت gharchsell.ir خرید کنید

خرید قارچ گانودرما در قارچ سل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *